måndag 23 november 2009

Omgång #7 - Biran Hittad!



Så var biran hittad igen.

Får erkänna att jag var lite på fel spår först men svetten i antikens Grekland är ju givetvis Olympia, det drivande bolaget från 1961 är Din-X som ligger lite längre upp.
Gallret vid den plats som började växa upp innan revolutionen i Frankrike var dock lite lurigare, det närmaste jag kunde komma fram till var ingången till Fredriksdals "Franska parken", så då hade jag iaf ett område inringat.

Den ljusa och kommunicerande ledtråden fick mig att tänka på den stora masten i mitten av området men den var ju inte murad?
Fick cykla runt lite på området innan jag märkte att det Joggingspår som skär rakt genom området hade en mur längs kanten, samt att det var upplyst!

I mitten av spåret hittade jag så klart trädet som visades på första ledtråden och började genast gräva runt den, men där var det helt tomt...
En snabbkik på bloggen visade en ny ledtråd med vad som såg ut att vara en sten samt lite mossa. Föremål som för tankarna till Kanada var ju rätt solklar, jag stod ju trots allt på en hel matta av lönnblad.
Nackdelen var bara att bilden var ju tagen när det var torrt ute, nu spöregnade det där jag stod och uppgivet såg mig omkring bland alla stenar och blad..
Tog mig gott en timme att gräva runt bland löven, inkluderat ett lite desperat samtal till Andreas för att dubbelkolla så han inte hittat den, innan jag till slut fann biran gömd bakom några stenar gott och väl 20 meter ifrån trädet.

Så nu blir det till att gömma den på nytt! Stay tuned...

1 kommentar:

  1. Helt rätt allting. Parken kring Fredriksdal anlades 1787, dvs 2 år innan den franska revolutionen.

    Stort grattis till en fin belgisk öl som du kan få i slutet av veckan, är i Stockholm för tillfället men är tillbaka på Onsdag kväll.

    SvaraRadera